Svømmeudstyr og badetøj har gennem mange år været solgt alt få dyrt. Som i så dyrt at man hellere ville købe det i udlandet hos skumle mellemhandlere. Sådan havde den da 17-årige knægt, Daniel Johannesen, da han fik ideen til Watery.
Det skulle simpelthen ikke passe at det skulle være 30 til 40% dyrere at købe svømmeudstyr eller badetøj i danmark i forhold til udenlandske forhandlere som Swimgear.com og Swimoutlet.com. Og med en baggrund som svømmer gennem 1o år – de sidste 4 som elitesvømmer med op til 8 gange svømmetræning om ugen, så lagde det lige for Daniel at gøre noget ved dette.
Og her 2 år senere skal man da lige love for der er sket noget.
Watery har simpelthen sat priserne på alverdens udstyr til svøming som snorkler, svømmebriller, badehætter, badetøj, badedragter, badebukser mv. ned med 10 til 20%, således de andre danske forhandlere også var nødt til at følge med.
Hvem der så kan holde til det i længst tid er dem der vinder.
Heldgivis har Daniel for få uger siden fået en investering ind fra to af danmarks mest omtale investorer, således væksten kan fortsættes i ligeså høj grad.
Konkurrenterne har det seneste år også lagt mærke til de markante prispres, som Watery har lagt i Danmark. Udover at holde øje på alt hvad der sker i forretningen, så har de også selv været nødt til at presse prisen længere ned for at kunne følge bare nogenlunde med.
Udover at prisen er presset længere ned, så ligger forklaringen i den store vækst også i et bedre kundeforhold med længere åbningstid, hurtigere svartid, et større udvalg af både udstyr og badetøj samt en nytænkning ift. shop platformen.
Alt dette har gjort det muligt for Watery at vækste med 3 cifrede tal hvert eneste år siden opstarten. Og væksten fortsætter ihvertfald lidt endnu med de nylige priser der er sænket på lidt over 200 produkter.
Forhåbentligt er det sådan noget, som kan holde Amazon og andre udenlandske forhandlere ude af ilden hos de danske forbrugere.
hvem er konkurrenterne????!!!!!